Παραδίδεται στην κυκλοφορία το Τμήμα Α’ της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση

Πεμ, 29 Οκτ. 2020 09:20

  • Αρχίζουν οι κατασκευαστικές εργασίες στο Τμήμα Γ΄
  • Παράδοση όλου του έργου πριν από τα Χριστούγεννα

Δίνεται την Τρίτη 3 Νοεμβρίου στην κυκλοφορία το Τμήμα Α΄ της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση, από τον Κυκλικό κόμβο Προεδρικού (Πλατεία Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων) μέχρι και τη συμβολή με την οδό Στέλιου Μαυρομμάτη. Ταυτόχρονα θα συνεχίζονται οι εργασίες συμπληρωμάτων σε πεζοδρόμια και χώρους πρασίνου, στα υπόλοιπα τμήματα του Έργου.

Την ίδια μέρα προγραμματίζεται η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στο Τμήμα Γ’ της Λεωφόρου, παρά τη συμβολή της με τις οδούς Κρατίνου και Γλαύκου. Πρόκειται για το τελευταίο και μικρότερο σε έκταση τμήμα του έργου, το οποίο θα παραμείνει κλειστό για ενάμιση περίπου μήνα. Αναμένεται να δοθεί στη κυκλοφορία, πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Από την Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2020, θα ισχύουν οι πιο κάτω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, όπως περιγράφονται στον επισυναπτόμενο χάρτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων:

  • Όσοι κατευθύνονται από τον κυκλικό κόμβο του Προεδρικού προς το κέντρο της Λευκωσίας θα χρησιμοποιούν την οδό Δαιδάλου μέσω των οδών Κνωσσού – Γλαύκου – Κάσου με κατάληξη τη Κυριάκου Μάτση (βόρειο τμήμα) ή Ανδρεάδου – Γλαύκου με κατάληξη τη Λεωφόρο Νίκης. Αντίστροφα όσοι θέλουν να  κατευθυνθούν από τη Λεωφόρο Νίκης προς τον κυκλικό κόμβο του Προεδρικού, θα χρησιμοποιούν τις πορείες Γλαύκου – Πάτροκλου Κόκκινου – Προκοπίου – Ανδρεάδου – Στ. Μαυρομμάτη, για να ενωθούν με τη Λεωφόρο Κ. Μάτση (νότιο τμήμα).
  • Όσοι κατευθύνονται από το κέντρο της Λευκωσίας προς τον κυκλικό κόμβο του Προεδρικού, είτε θα ακολουθούν την πορεία μέσω της Λεωφόρου Νίκης – Γλαύκου, είτε την πορεία από Κυριάκου Μάτση (βόρειο τμήμα) – Παπαρηγοπούλου – Δήλου – Άννινου – Δαιδάλου, για να καταλήξουν στην λεωφόρο Κ. Μάτση (νότιο τμήμα), μέσω Ανδρεάδου –Στέλιου Μαυρομμάτη.
  • Οι κάτοικοι των οδών Κρατίνου και Σπετσών, θα έχουν είσοδο από τη Λεωφόρο Σεβέρη και έξοδο από την Σπετσών, η οποία για το διάστημα αυτό θα λειτουργήσει ως μονόδρομος προς τη οδό Σπύρου Λάμπρου.
  • Παράλληλα στο πλαίσιο των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων θα ισχύσουν προσωρινές μονοδρομήσεις στις οδούς Παπαρηγοπούλου, Δήλου, Κνωσσού και τμήμα Δαιδάλου (από Κυριάκου Μάτση – Δήλου)

Ζητούμε την κατανόηση των οδηγών τους οποίους προτρέπουμε να ακολουθούν τα σήματα τροχαίας.

Τα οφέλη του Έργου

Το έργο τέθηκε ψηλά στις προτεραιότητες του Δήμου Λευκωσίας, αφού αποβλέπει στην αναβάθμιση της ασφάλειας, της λειτουργικότητας και της αισθητικής της πολυσύχναστης αυτής λεωφόρου. Για το έργο υιοθετήθηκαν ψηλά κριτήρια βιώσιμου αστικού σχεδιασμού με στόχο:

  • Τη βελτίωση της κυκλοφορίας οχημάτων με την κατασκευή νέου οδοστρώματος δύο λωρίδων κυκλοφορίας αντίθετης κατεύθυνσης με θέσεις στάθμευσης παρά την οδό.
  • Τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας και ασφαλή διακίνηση όλων, πεζών και ΑμεΑ και αύξηση της επισκεψιμότητας με τη δημιουργία ενιαίων και μεγάλων πεζοδρομίων, την κατασκευή δύο νέων ισόπεδων διαβάσεων πεζών τύπου ‘zebra’ και τη βελτίωση της υφιστάμενης διάβασης πεζών παρά την οδό Κάσου. Επιπλέον σε δύο σημεία επί της λεωφόρου θα δημιουργηθούν στάσεις λεωφορείων δημόσιας χρήσης με προσθήκη συστημάτων πληροφόρησης του κοινού.
  • Την αναβάθμιση της λειτουργικότητας και την αισθητικής του αστικού περιβάλλοντος με νέα επίστρωση, αστική επίπλωση και φωτισμό υψηλής απόδοσης (χρήση λαμπτήρων χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας τύπου LED).
  • Τη διατήρηση και αναβάθμιση του ιδιαίτερου περιβαλλοντικού χαρακτήρα του δρόμου, με προστασία των υφιστάμενων μεγάλων δέντρων και ενίσχυση του πρασίνου με νέες φυτεύσεις. Ο χαρακτήρας του δρόμου θα παραμείνει ως έχει με τα ψηλά κυπαρίσσια, ενώ με το έργο θα γίνει σημαντικός εμπλουτισμός του πρασίνου με τη φύτευση μεγάλου αριθμού μεγάλων δέντρων.
  • Την υποστήριξη συστημάτων «Έξυπνης πόλης» (smart city), όπως συστήματος έξυπνης διαχείρισης στάθμευσης οχημάτων, συλλογής περιβαλλοντικών δεδομένων, εγκατάσταση WiFi  κ.α. και με την εγκατάσταση υπόγειου δικτύου Οπτικών Ινών του Δήμου Λευκωσίας (NFN).
  • Την υπογειοποίηση και βελτίωση όλων των υπηρεσιών κοινής ωφελείας.

Το έργο είναι Πολεοδομικό και συγχρηματοδοτείται από τον Κρατικό προϋπολογισμό και τον Δήμο Λευκωσίας