Θα φυτευτούν 300 νέα ώριμα δέντρα στη Μακαρίου

Τρι, 16 Φεβ. 2021 13:23

Ο σχεδιασμός του έργου ανάπλασης του εμπορικού τριγώνου Μακαρίου – Στασικράτους – Ευαγόρου γνωστοποιήθηκε από τον Σεπτέμβριο του 2018, με την έναρξη των εργασιών στην Στασικράτους.

Το έργο περιλαμβάνει ένα σύγχρονο σχεδιασμό για το πράσινο και απόδειξη τούτου αποτελεί η ολοκλήρωση της Α’ φάσης του έργου (Στασικράτους, Ζήνας Κάνθερ, Θεοφάνη Θεοδότου, τμήμα της οδού Μνασιάδου) όπου έχουν φυτευτεί 270 νέα ώριμα δέντρα.

Στην Λεωφόρο Μακαρίου θα φυτευτούν γύρω στα 300 νέα ώριμα δέντρα. Ύστερα από άδεια από το Τμήμα Δασών αφαιρέθηκαν ή και θα αφαιρεθούν στο σύνολο 65 δέντρα και θα μεταφυτευτούν 17.  Στο δεύτερο τμήμα του έργου της Μακαρίου, που άρχισε την Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα αφαιρεθούν 23 δέντρα.

Πιο συγκεκριμένα:
– Αφαιρούνται γέρικα δέντρα καθώς και δέντρα το είδος των οποίων δεν ενδείκνυται για φύτευση σε αστικούς χώρους, είτε γιατί οι ρίζες τους προκαλούν σοβαρές ζημιές στις υπόγειες υποδομές και στα πεζοδρόμια είτε γιατί παράγουν καρπούς που αφήνουν έντονους λεκέδες/κηλίδες στις επιφάνειες των πεζοδρομίων.
–  Δέντρα των οποίων η σημερινή χωροθέτηση παρεμποδίζει τον σχεδιασμό που στόχο έχει την διευκόλυνση της προσβασιμότητας όλων, πεζών και ΑμεΑ αφαιρούνται ή μεταφυτεύονται εφόσον αυτό είναι εφικτό. Τα μικρά δέντρα δεν κόβονται αλλά αφαιρούνται και μεταφυτεύονται σε πάρκα του Δήμου.
–  Τα νέα δέντρα που θα φυτευτούν θα έχουν ύψος πέραν των 4 μέτρων και στην επιλογή του είδους τους έχουν ληφθεί υπόψη στοιχεία της «βιοκλιματικής συμπεριφοράς», η σκίαση που προσφέρουν κ.α.

Για πολλά χρόνια τα δέντρα στην πόλη φυτεύονταν χωρίς σχεδιασμό, χωρίς σωστές προδιαγραφές, χωρίς κατάλληλη υποδομή και υποστυλώσεις και πολύ κοντά στα κτήρια, με αποτέλεσμα να μην αναπτύσσονται σωστά και να δημιουργούν προβλήματα στα πεζοδρόμια.

Η φύτευση των νέων δέντρων γίνεται στη βάση ενός ομοιόμορφου και σύγχρονου σχεδιασμού ο οποίος επιτρέπει την τοποθέτηση των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ενώ ταυτόχρονα τα εντάσσει στον αστικό χώρο με τρόπο που όχι μόνο δεν εμποδίζουν, αλλά αντίθετα διευκολύνουν την προσβασιμότητα πεζών και ΑμεΑ, συμβάλλοντας στον διαχωρισμό του χώρου των πεζών από τον χώρο διέλευσης των οχημάτων.